معرفی کامل انواع سوئیچ سیسکو

معرفی انواع سوئیچ های سیسکو

سیسکو ارائه دهنده پیشرو تجهیزات و راه حل های شبکه است و سوئیچ های آن به طور گسترده در مشاغل و سازمان ها در سراسر جهان استفاده می شود. در این وبلاگ، انواع مختلف سوئیچ‌های سیسکو، ویژگی‌های کلیدی آنها و نحوه استفاده از آنها در محیط‌های مختلف شبکه و تفاوتش با روتر را بررسی خواهیم کرد.

سوئیچ شبکه چیست؟

سوئیچ شبکه تجهیزاتی است که به دو یا چند دستگاه فناوری اطلاعات مانند رایانه اجازه می دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. اتصال چندین دستگاه IT به یکدیگر یک شبکه ارتباطی ایجاد می کند. محاسبات، چاپ، سرور، ذخیره فایل، دسترسی به اینترنت و سایر منابع IT را می توان در سراسر شبکه به اشتراک گذاشت.
دستگاه های IT با تبادل “بسته های” داده از طریق شبکه ارتباط برقرار می کنند. سوئیچ های اساسی بسته ها را از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل می کند، در حالی که عملیات پیچیده تر (مانند تصمیم گیری در مورد اینکه آیا بسته مجاز است به مقصد مورد نظر خود برسد) به طور سنتی دامنه سایر انواع دستگاه های شبکه است.
سوئیچ‌ها می‌توانند به شکل یک دستگاه اختصاصی باشند یا می‌توانند جزئی از تجهیزات دیگر مانند مسیریاب‌های شبکه و نقاط دسترسی بی‌سیم (APs) باشند که عملیات روی بسته‌های داده را انجام می‌دهند. فناوری سوئیچینگ پایه ده ها سال است که وجود داشته است و یکی از اجزای اساسی تمام شبکه های مدرن فناوری اطلاعات از جمله اینترنت است.

آشنایی با انواع سوئیچ های سیسکو

سیسکو سوئیچ های مختلفی را برای رفع نیازهای محیط های مختلف شبکه ارائه می دهد. رایج ترین انواع سوئیچ های سیسکو عبارتند از سوئیچ های مدیریت نشده، سوئیچ های مدیریت شده، سوئیچ های چند لایه، سوئیچ های پیکربندی ثابت، سوئیچ های مدولار و سوئیچ های قابل انباشته. سوئیچ های پیکربندی ثابت برای مشاغل کوچک تا متوسط ایده آل هستند، در حالی که سوئیچ های مدولار برای شبکه های بزرگتر طراحی شده اند که به انعطاف پذیری بیشتری نیاز دارند. سوئیچ های انباشته اجازه می دهند چندین سوئیچ به صورت یک واحد متصل و مدیریت شوند و آنها را برای شبکه های در حال رشد ایده آل می کند. هر نوع سوئیچ دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی است، بنابراین انتخاب مناسب برای نیازهای خاص شما مهم است.
رایج ترین انواع سوئیچ های سیسکو که به طور گسترده در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

  • سوئیچ های پیکربندی ثابت سیسکو
  • سوئیچ های مدولار سیسکو
  • سوئیچ های لایه 2 سیسکو
  • سوئیچ های لایه 3 سیسکو

سوئیچ های پیکربندی ثابت سیسکو

سوئیچ های پیکربندی Fixed Cisco ابتدایی ترین نوع سوئیچ ها هستند و برای شبکه های کوچک تا متوسط طراحی شده اند. آنها با تعداد ثابت پورت ارائه می شوند و نمی توان آنها را گسترش داد. نصب و مدیریت این سوئیچ ها آسان است و برای مشاغلی که منابع فناوری اطلاعات محدودی دارند ایده آل هستند.

برخی از انواع سوئیچ سیسکو با پیکربندی ثابت عبارتند از:
  • سوئیچ 24 پورت سیسکو
  • سوئیچ 2960 پورت سیسکو
  • سوئیچ 3560 سیسکو
  • سوئیچ 48 پورت سیسکو
  • سوئیچ 8 پورت سیسکو
  • سوئیچ 3750 سیسکو
  • سوئیچ صنعتی سیسکو

معرفی سوئیچ 24 پورت سیسکو

 وظیفه اصلی یک سوئیچ 24 پورت گیگابیتی، انتقال داده با سرعت بالا بین دستگاه های متصل است. پورت های اترنت گیگابیت را ارائه می دهد که می تواند سرعت انتقال داده تا 1000 مگابیت در ثانیه (Mbps) را پشتیبانی کند.

معرفی سوئیچ 2960 پورت سیسکو

سری Cisco 2960 خانواده ای از سوئیچ های با پیکربندی ثابت و مستقل است که اتصال اترنت سریع و گیگابیت اترنت را ارائه می دهد و از خدمات سوئیچینگ پیشرفته، امنیت پیشرفته، ارتباطات IP، شبکه های بی سیم و مدیریت مقیاس پذیر پشتیبانی می کند.

معرفی سوئیچ 3560 سیسکو

سوئیچ‌های سری Cisco Catalyst® 3560 خطی از پیکربندی ثابت، سوئیچ‌های کلاس سازمانی، IEEE 802.3af و Power over Ethernet (PoE) از پیش استاندارد سیسکو در پیکربندی‌های اترنت سریع هستند که در دسترس می باشند، امنیت و کیفیت خدمات (QoS) را ارائه می‌کنند.

معرفی سوئیچ 48 پورت سیسکو

سوئیچ 48 پورت گیگابیتی یک دستگاه شبکه است که به چندین دستگاه اجازه می دهد تا با استفاده از کابل های اترنت به یک شبکه محلی (LAN) متصل شوند. دارای 48 پورت است که به این معنی است که می تواند تا 48 اتصال سیمی را به طور همزمان در خود جای دهد.

معرفی سوئیچ 8 پورت سیسکو

سوئیچ گیگابیتی 8 پورت سیسکو راه حل های شبکه ای برای کسب و کارهای کوچک سیسکو است، خطی از سوئیچ های مدیریت نشده که اتصال اترنت سریع و گیگابیت اترنت با سرعت سیم را برای اتصال دفتر کسب و کار کوچک شما فراهم می کند.

معرفی سوئیچ 3750 سیسکو

سوئیچ های سری Cisco Catalyst 3750 خط برتری از سوئیچ های چندلایه و کلاس سازمانی هستند که دسترسی، امنیت و کیفیت خدمات (QoS) بالا را برای بهبود عملکرد شبکه فراهم می کنند.

معرفی سوئیچ صنعتی سیسکو

سوئیچ های شبکه صنعتی دستگاه های واسطه ای هستند که امکان تبدیل بین ابزارهای شبکه اترنت و کابل فیبر نوری را فراهم می کنند. این سوئیچ های اترنت صنعتی مدیریت روشن و پایداری را برای ورود و خروجی انتقال اطلاعات فراهم می کنند.

سوئیچ‌های اترنت صنعتی برای استفاده در محیط‌هایی مناسب هستند که در آن در معرض دمای بیش از حد، لرزش بیش از حد و محیط‌های تاکتیکی در حال اجرا قرار می‌گیرند.

برخی از مدل‌های سوئیچ های صنعتی سیسکو عبارتند از:

  • Cisco IE 1000 Series
  • Cisco IE 3200 Series
  • Cisco IE 3400H Series
  • Cisco IE 5000 Series
  • Cisco IE 2000 Series
  • Cisco IE 4000 Series
  • Cisco IE 3300 Series
  • Cisco IE 4010 Series
  • Cisco IE 2000U Series
  • Cisco IE 3400 Series

سوئیچ های مدولار سیسکو

سوئیچ های مدولار سیسکو برای شبکه های بزرگتر طراحی شده اند و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سوئیچ های پیکربندی ثابت دارند. آنها با شاسی عرضه می شوند که می تواند با ماژول های مختلف پر شود و به کسب و کارها اجازه می دهد سوئیچ خود را برای رفع نیازهای خاص خود سفارشی کنند. سوئیچ های مدولار گران تر از سوئیچ های پیکربندی ثابت هستند اما مقیاس پذیری و انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهند.

سوئیچ های لایه 2 سیسکو

سوئیچ های لایه 2 سیسکو در لایه پیوند داده مدل OSI (ارتباط بین سیستم باز) کار می کنند و برای اتصال دستگاه ها در یک شبکه محلی (LAN) استفاده می شوند. آنها ویژگی هایی مانند فیلتر آدرس MAC و امنیت پورت را ارائه می دهند. سوئیچ های لایه 2 برای مشاغل کوچک تا متوسط که نیاز به بخش بندی شبکه و کنترل دسترسی به منابع شبکه دارند، ایده آل هستند.

سوئیچ های لایه 3 سیسکو

سوئیچ های لایه 3 سیسکو در لایه شبکه مدل OSI کار می کنند و می توانند ترافیک بین زیرشبکه های مختلف را هدایت کنند. آنها ویژگی های پیشرفته ای مانند پروتکل های مسیریابی و لیست های کنترل دسترسی (ACL) را ارائه می دهند. سوئیچ های لایه 3 برای مشاغل بزرگی که نیاز به بخش بندی شبکه و کنترل دسترسی به منابع شبکه دارند، ایده آل هستند.

وظیفه سوئیچ در شبکه چیست؟

سوئیچ شبکه به دو یا چند دستگاه IT اجازه می دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. سوئیچ‌ها علاوه بر اتصال به دستگاه‌های پایانی مانند رایانه‌های شخصی و چاپگرها، ممکن است به سوئیچ‌ها، روترها و فایروال‌های دیگر متصل شوند که همگی می‌توانند اتصال به دستگاه‌های اضافی را فراهم کنند.

سوئیچ‌های شبکه همچنین می‌توانند از شبکه‌های مجازی پشتیبانی کنند و به شبکه‌های بزرگی از دستگاه‌های به هم پیوسته اجازه می‌دهند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، در حالی که گروه‌های خاصی از دستگاه‌ها را برای اهداف امنیتی بدون نیاز به شبکه‌های فیزیکی جداگانه و پرهزینه تقسیم می‌کنند.

تفاوت سوئیچ و روتر سیسکو

سوئیچ ها و روترهای سیسکو اجزای ضروری هر زیرساخت شبکه هستند. آنها برای مدیریت ترافیک داده ها و اطمینان از اتصال قابل اعتماد بین دستگاه ها طراحی شده اند. انواع سوئیچ های سیسکو برای اتصال دستگاه ها در یک شبکه محلی (LAN) استفاده می شوند، در حالی که روترها برای اتصال شبکه های مختلف به یکدیگر استفاده می شوند. فروشگاه شبکه پل طیف گسترده ای از انواع روترها و سوئیچ ها را ارائه می دهد که هر کدام دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد برای پاسخگویی به نیازهای محیط های مختلف شبکه هستند.

نتیجه

در پایان، فروشگاه اینترنتی شبکه پل طیف گسترده ای از سوئیچ های سیسکو را برای پاسخگویی به نیازهای مشاغل و سازمان ها در هر اندازه ارائه می دهد. چه به یک سوئیچ ساده بدون مدیریت برای یک شبکه کوچک یا یک روتر ارائه دهنده خدمات پیشرفته برای یک شبکه بزرگ نیاز داشته باشید، ما برای همه راه حلی داریم. سوئیچ ها و روترها اجزای ضروری هر شبکه هستند و انتخاب مناسب می تواند به بهبود عملکرد و امنیت شبکه کمک کند. اگر مطمئن نیستید که کدام سوئیچ یا روتر برای کسب و کار شما مناسب است، برای کمک با متخصصان شبکه در فروشگاه ما مشورت کنید.

فروشگاه شبکه پل
شرکت شبکه پل بیش از 20 سال تجربه در صنعت IT و فروش تجهیزات شبکه را دارد. تیم فناوری ما متشکل از مهندسین خبره است که به طور گسترده روی Cisco و بسیاری دیگر از سرورهای جدید و بازسازی شده برای مراکز داده بزرگ و شرکت های معتبر در سطح جهان کار کرده اند. شبکه پل دارای خدمات عالی و نمایندگی شرکت سیسکو (cisco) می باشد.